• تاریخ : 1402/10/26
  • توسط : ادمین

A Definitive Guide On Digital Marketing For Restaurants

 

دیجیتال مارکتینگ صنعت غذا

یک رستوران کاربردی با یک رستوران موفق برابری نمی کند. حتی اگر اصول اولیه را به درستی انجام دهید، یعنی غذا و خدمات خوب را با قیمت مناسب ارائه دهید، باز هم نمی توانید برای مشغول نگه داشتن رستوران خود فقط به تبلیغات شفاهی اعتماد کنید. رقابت بسیار سخت است، و شما باید بازاریابی مناسبی را برای رستوران خود انجام دهید، چه بازاریابی آفلاین یا بازاریابی آنلاین. استراتژی‌های بازاریابی آفلاین شامل مواردی مانند اشاره به رادیو، افزودن روزنامه، میزبانی رویدادها و غیره است. بازاریابی آنلاین برای رستوران‌ها که معمولاً به عنوان بازاریابی دیجیتال برای رستوران‌ها شناخته می‌شود شامل ایجاد یک برند تجاری در رستوران از طریق کانال‌های دیجیتالی مانند فیس‌بوک، توییتر، وب‌سایت و غیره است.

در این مقاله به تکنیک های انجام بازاریابی دیجیتال برای رستوران ها می پردازیم..

بازاریابی دیجیتال برای رستوران ها

اینترنت به طور کامل زندگی ما را تسخیر کرده است. به طوری که بازاریابی دیجیتال برای رستوران ها تبدیل به یک نیاز روز شده است. بازاریابی دیجیتال رستوران ضروری است زیرا به هدف قرار دادن مشتریان آنلاین کمک می کند که نظرات آنها می تواند مستقیماً بر شهرت رستوران شما تأثیر بگذارد. برخی از دلایل اهمیت بازاریابی دیجیتال برای رستوران ها عبارتند از:

بازاریابی آنلاین برای رستوران ها دامنه وسیعی دارد و از نظر سودی که می تواند به دست آورد هزینه کمتری دارد. اگر به دنبال تبلیغات پولی یا تقویت پست های آنلاین نباشید، تقریباً رایگان خواهد بود.

داشتن یک حساب کاربری فیس بوک، توییتر و اینستاگرام شما را مستقیماً با مشتریان فعلی و بالقوه در تماس خواهد بود. به همین دلیل، آنها همیشه می توانند در صورت هرگونه شکایت یا شکایت با شما تماس بگیرند و در نتیجه مراقبت از مشتری شما را بهبود بخشند.

کانال‌های بازاریابی آنلاین به دلیل گستره وسیعی که دارند، می‌توانند مشتریان زیادی را هم در حال حاضر و هم بالقوه در کمپین‌های بازاریابی شما در اختیار شما قرار دهند.

مشتریان معمولاً نظرات خود را به صورت آنلاین بیان می کنند و آنلاین بودن با آنها به شما امکان می دهد بفهمید آنها از یک رستوران چه می خواهند و در مورد شما چه می گویند.

اکنون که مشخص شده است که ارائه استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای رستوران شما چقدر مهم است، بعدی این است که بدانید از چه روش‌های مختلفی می‌توانید بازاریابی دیجیتال رستورانی استفاده کنید. در زیر نحوه استفاده از فناوری برای بازاریابی آنلاین رستوران خود را مشاهده می کنید.

استراتژی های مختلف بازاریابی دیجیتال که رستوران ها باید از آنها پیروی کنند

هنگام برنامه ریزی کمپین بازاریابی دیجیتال رستوران خود، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. بازاریابی دیجیتال برای رستوران ها آنطور که به نظر می رسد آسان نیست و به استراتژی های زیادی بستگی دارد که باید با دقت دنبال کنید. در اینجا ما برخی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال رستوران را لیست کرده ایم که نباید از دست بدهید:

 

بازاریابی رسانه های اجتماعی

با 1.5 میلیارد کاربر ثبت نام شده در فیس بوک، رسانه های اجتماعی به عنوان ساده ترین راه برای گرفتن چشم ها ظاهر شده اند. از این رو استفاده از رسانه های اجتماعی برای اهداف بازاریابی دیجیتال رستوران خود منطقی است. در اینجا لیستی از فعالیت هایی است که باید به صورت آنلاین برای بازاریابی رستوران خود انجام دهید:

تعامل با مشتری

تعامل با مشتریان در رسانه های اجتماعی یک الزام مطلق است. همیشه باید به توییت ها، پست ها یا نظرات آنها پاسخ دهید. چندین ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی در دسترس هستند که به شما امکان می دهند تمام کانال های خود را در یک مکان مدیریت کنید. همچنین می توانید برای حفظ ثبات، پست ها و توییت های خود را برنامه ریزی کنید.

 

به یاد داشته باشید، یک فرکانس در پست‌های خود حفظ کنید، فقط یک روز یک عکس اضافه نکنید و سپس آن را بیرون بیاورید، این امر باعث خاموش شدن فالوورهای شما می‌شود و حتی ممکن است به قیمت برخی از مشتریان شما تمام شود. بازاریابی دیجیتال برای رستوران ها به دید بستگی دارد. لازم نیست هر روز پست بگذارید، اما سعی کنید حداقل یک بار در هفته مطلبی را پست کنید.

 

بازاریابی ویدئویی

استراتژی بعدی بازاریابی دیجیتال رستوران، استفاده از ویدئوها است. ویدیوهای جالبی از آشپزخانه و مهمانی های خود بسازید. افراد را تگ کنید و از آنها بخواهید آن را دوباره به اشتراک بگذارند. ویدیوهای طولانی تر برای یوتیوب مناسب هستند، در حالی که کاربران اینستاگرام یا فیس بوک می خواهند کلیپ های کوتاه را ببینند. ویدئوها راهی هستند که بازاریابی دیجیتال در آن پیش می رود. تماشای آنها سرگرم کننده، آموزنده و به طور کلی بسیار قابل اشتراک گذاری است. همانطور که قبلاً ذکر شد، بازاریابی دیجیتال برای رستوران ها به دیده شدن بستگی دارد، بنابراین اگر چیزی بیشتر به اشتراک گذاشته شود، توسط افراد بیشتری دیده می شود و سپس سرمایه گذاری دیجیتال مارکتینگ موفقیت آمیز است.

 

مسابقات و کمپین ها

می‌توانید رقابت‌ها و کمپین‌هایی را در فیس‌بوک، اینستاگرام یا توییتر اجرا کنید، مانند برچسب‌گذاری عکس‌ها یا کمپین ورود. این باعث می شود رستوران شما برای دوستان مشتریان شما قابل مشاهده باشد که بخش عظیمی از آنها مخاطبان هدف شما خواهند بود و در نتیجه شما را با مشتریان بالقوه خود در تماس می کند.

 

تبلیغات پولی

همه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهند تبلیغات جغرافیایی هدفمندی را اجرا کنید که از طریق آن می‌توانید مخاطبان هدف خود را بر اساس سن، جنسیت، ترجیحات و غیره انتخاب کنید. بنابراین، اگر یک رستوران فست‌فود دارید، می‌توانید جمعیت جوان را هدف قرار دهید. 30 سالگی. حقیقتاً، این درجه از انعطاف پذیری که در بازاریابی دیجیتال برای رستوران ها وجود دارد، در کانال های بازاریابی آفلاین که امروزه بازاریابی دیجیتال ترجیح داده شده است، وجود ندارد.

2. Google My Business Listing فهرست کسب و کار من در گوگل به بازاریابی دیجیتال برای رستوران ها کمک می کند

هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی دیجیتال رستوران خود، فراموش نکنید که یک فهرست کسب و کار من در Google برای رستوران خود ایجاد کنید. گوگل فهرست ویژه ای را برای رستوران های تلفن همراه به نام «بسته 3 محلی» ارائه می دهد. فواید زیادی دارد:

 

ابتدا، اگر یک شماره تماس در فهرست GMB ارائه دهید، مشتریان می توانند مستقیماً با رستوران شما تماس بگیرند.

مشتریان می توانند به راحتی رستوران شما را پیدا کنند و در صورت تمایل به بازدید، مسیرهای رانندگی را دریافت کنند.

قبل از نتایج جستجو با نقشه ظاهر می شود، بنابراین دید بیشتری به رستوران شما می دهد.

.

 

3. بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین روش های دیجیتال مارکتینگ برای رستوران ها در نظر گرفته می شود که می توانید با کمک پایگاه داده CRM خود آن را انجام دهید. شما می توانید یک نامه خوش آمدگویی برای مشتریان خود ارسال کنید و با ارسال پیام تبریک و پیشنهادات به طور منظم ادامه دهید.

 

با این حال، بازاریابی ایمیلی نباید فقط حول محور ارسال تبریک به مشتریان و ارائه کوپن و تخفیف در صندوق ورودی آنها باشد. یک خبرنامه ماهانه یک راه عالی برای تعامل با مشتریان است. می‌توانید با ارسال به‌روزرسانی‌هایی درباره رستوران‌تان، مانند معرفی تیمتان، یا شیرینی‌پز جدیدی که استخدام کرده‌اید، یا مقاله‌ای درباره رویداد اخیری که در رستوران خود میزبانی کرده‌اید، تماس شخصی پرطرفداری با مشتریان خود ایجاد کنید.

 

معرفی فرهنگ خود به مشتریانتان باعث می شود که وقتی از رستوران شما بازدید می کنند، احساسی خانه دار به آنها دست دهد. آنچه در اینجا باید درک شود این است که بازاریابی رستوران دیجیتال فقط به دنبال به دست آوردن تهاجمی مشتریان نیست، بلکه پرورش آنها برای حفظ آنها نیز هست. این همان کاری است که ایمیل مارکتینگ انجام می دهد.

4. بازاریابی پیامکی

استراتژی بعدی بازاریابی دیجیتال برای رستوران ها، بازاریابی پیامکی است. ارسال پیامک با کد تبلیغاتی یا برخی از پیشنهادها روشی عالی برای بازاریابی دیجیتالی رستوران است زیرا نرخ باز شدن بالا و حداکثر دید را دارند. با این حال، باید در نوشتن پیام‌های کوتاه، واضح و چشم‌نواز مهارت داشته باشید، زیرا مشتریان شما در حال حاضر توسط پیامک‌های تبلیغاتی و اعلان‌های فشار زیادی بمباران شده‌اند. ممکن است پیامک شما در آنها گم شود.

 

برای تکمیل آن اقدام، همیشه باید پیام خود را در یک تماس برای اقدام، مانند همین حالا سفارش دهید، یا دسر جدید ما، میز خود را امروز رزرو کنید، با یک پیوند یا یک شماره تلفن به پایان برسانید. برای مشتریان خود پیامک های حاوی پیشنهادات و تخفیف ها ارسال کنید یا آنها را در مورد مورد جدید در منو به روز کنید. از CRM خود برای ردیابی اینکه کدام یک از مشتریان شما مدتی است در رستوران شما ناهار نخورده اند، استفاده کنید و پیامک «دلم برایتان تنگ شده» به همراه یک کوپن تخفیف برای آنها ارسال کنید.

 

پیامک ها نیز در تحویل سفارش مفید هستند. شما می توانید با ارسال پیامک، مشتریان خود را در جریان وضعیت سفارشات خود قرار دهید.

 

5. لیست های آنلاین و سایت های بررسی

اخیراً، سایت‌های فهرست‌بندی و بررسی آنلاین در میان توده‌ها به خشم تبدیل شده‌اند. با فهرست‌بندی رستوران‌ها بر اساس نوع، مکان و خدمات، مشتریان به راحتی می‌توانند مقصد غذا را انتخاب کنند. بنابراین حضور در سایت هایی مانند Zomato، TripAdvisor، EazyDiner و غیره الزامی است.

 

همچنین باید جزئیات کامل رستوران خود را در این سایت ها به همراه آدرس و اطلاعات تماس، منوی به روز شده و عکس های پر زرق و برق رستوران خود برای جذب مشتری داشته باشید. این سایت‌ها همچنین به مشتریان این امکان را می‌دهند که تجربیات غذاخوری خود را حساب کنند و بازخورد و بررسی خود را ارائه دهند. از آنجایی که مشتریان اغلب نظرات ارائه شده توسط مشتریان دیگر را می خوانند، شما باید برای رسیدگی به نظرات، به خصوص نظرات منفی، وقت بگذارید.

 

6. وب سایت کاربردی و به روز شده

به نام حضور آنلاین، رستوران ها اغلب فقط یک صفحه فیس بوک و یک لیست در سایت های بررسی دارند. با این حال، بازاریابی دیجیتال برای رستوران ها بدون یک وب سایت رستورانی کاربردی و به روز ناقص است. مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل بهینه شده است. یک وب سایت رستوران ایده آل باید شامل موارد زیر باشد:

 

صفحه تمی که نشان دهنده برند رستوران شماست.

یک صفحه منوی دیجیتال که تمام غذاهای لذیذ شما را فهرست می کند.

صفحه گالری که فضای داخلی و دکوراسیون زیبای رستوران شما را به نمایش می گذارد.

فرم بازخورد که در آن مشتریان شما می توانند تجربه خود را از صرف غذا در رستوران شما به اشتراک بگذارند. جدا از جمع آوری بازخورد که به شما فرصت رشد و پیشرفت می دهد، به عنوان یک ابزار بازاریابی عالی نیز عمل می کند، زیرا بازدیدکنندگان وب سایت شما نظرات مشتریان شما را مشاهده می کنند.

صفحه درباره ما که در آن درباره تاریخ و فرهنگ صحبت می کنید.

شما همچنین می توانید یک Call-to-Action را اجرا کنید که هوس های ایجاد شده توسط تصاویر غذاهای خوش طعم شما را نیز برطرف می کند. ویجت سفارش آنلاین را در وب سایت خود پیاده کنید که به عنوان راه حلی برای گرسنگی بازدیدکنندگان وب سایت شما عمل می کند.

 

یکی دیگر از ویژگی های عالی برای پیاده سازی در وب سایت شما، ارائه یک تور مجازی از رستوران شما است. با کلیک بر روی دکمه تور مجازی، بازدیدکننده می تواند دکور و محیط رستوران شما را مشاهده کند. همچنین می توانید به مشتریان خود اجازه دهید میز دلخواه خود را انتخاب کنند و میز خود را از قبل رزرو کنید.

 

اینها برخی از موثرترین نکات بازاریابی دیجیتال رستوران هستند. استراتژی های خود را با ما به اشتراک بگذارید. ما دوست داریم آنها را نیز بشنویم.

 

در مقاله بعدی، استراتژی های بازاریابی آفلاین برای رستوران ها را پوشش خواهیم داد تا چک لیست کاملی از تکنیک های بازاریابی رستوران را به شما ارائه دهیم. به تماشای این فضا ادامه دهید! تا آن زمان، این نکات بازاریابی دیجیتال رستوران را در برنامه بازاریابی خود پیاده کنید و به ما بگویید که چگونه برای شما کار کردند!

 

نظرات

در حال حاضر نظری برای بلاگ ثبت نشده است.

نظر دهید