• تاریخ : 1402/10/10
  • توسط : ادمین

How to Brand a Restaurant: Restaurant Branding Ideas and Examples

نحوه برندسازی رستوران و  ایده ها و نمونه هایی از برندسازی رستوران ها

 

صنعت رستوران فضایی هیجان انگیز و  رقابتی است. چگونه می توانید مشتریان رستوران خود را مجذوب کنید، در حالی که گزینه هایی که رستوران ها برای صرف غذا در بیرون از خانه دارند پایانی ندارد؟ و پس از آن که مهمانان شما شدند، چگونه می توانید مطمئن شوید که آنها همچنان برمی گردند؟

 پاسخ به این سوالات و بیشتر:تنها با ایجاد یک برند رستوران قوی

 

در عصر جدید دیجیتال مارکتینگ برابر با  همه چیز است.

در بسیاری از موارد، داشتن یک برند آنلاین حاضر و به راحتی در دسترس برای رستوران شما تفاوت بین داشتن یک شب سودآور یا یک روز نسبتا شلوغ است. هنگامی که رستوران شما دارای یک برند به یاد ماندنی است، می توانید مشتریان را بارها و بارها تنها با قدرت بازاریابی خود بازگردانید.

از این گذشته، 65 درصد از تجارت یک شرکت توسط مشتریان فعلی به یک شرکت هدایت می شود.

در حال حاضر، ساختن یک برند رستوران دوست‌داشتنی آنقدرها هم که خیلی‌ها فکر می‌کنند ساده نیست  این کار  کمی بیشتر از ایجاد یک لوگوی رستوران با طراحی زیبا است. ایجاد برندی که واقعاً با مشتریان شما طنین انداز شود و آنها را به بازگشت نگه دارد، نیازمند کار و تلاش متمرکز است. پاداش؟ یک کسب و کار رستورانی پایدار با پایگاه مشتریان وفادار.

چگونه یک رستوران را برند می کنید؟

حال به این نکته بچردازیم که در واقع، یک مارک یا برند رستوران چیست؟

 قبل از هر چیز، مهم است که بین برندسازی - نحوه ظاهر، احساس و صدا - و برند، که شامل همه موارد قبلی می شود، اما درک کلی از تجارت شما را نیز در بر می گیرد، تفاوت قائل شوید.

در نهایت، برند رستوران شما همان چیزی است که می‌خواهید مشتریان و جامعه شما را به یاد داشته باشند، از لحظه‌ای که وارد رستوران  شما می‌شوند تا لحظه‌ای که شما را آنلاین جستجو می‌کنند. نام تجاری در همه جا منعکس می شود، از حال و هوای رستوران شما که توسط همان شعبه یا سایر شعبات رستوران های شما احساس می شود تا نحوه انجام حساب های رسانه های اجتماعی خود و سفارش آنلاین .

 

راه های توسعه برند رستوران

یک چشم انداز یا مفهوم واضح برای رستوران خود داشته باشید.-

یک  چشم انداز برای رستوران خود ایجاد کنید.-

- سعی کنید در یک یا چند بخش متفاوت از رقبای خود باشید

- خلاقیت داشته باشید

موقعیت خود در بازار و رقابت خود را درک کنید.-

- صدای و لحن برند را برای برند رستوران خود ایجاد کنید

تم ، دیزاین ، پوشش ، منو ، موسیقی و نحوه پذیرایی یکسان در تمام شعبات داشته باشید حتی در شعبات آنلاین.-

 

برای ایجاد یک برند بصری منسجم از طراحی، برندسازی (لوگو، کالا، رنگ) و زیبایی شناسی استفاده کنید.-

- به طور مداوم ایده های جدید را امتحان کنید و برند خود را با یک کتاب نام تجاری متحول کنید

.

برند منحصر به فرد شما یکی از با ارزش ترین جنبه های کسب و کار رستوران شماست. این قطب نما است که هر تصمیمی را که در رستوران شما گرفته می شود هدایت می کند و مطمئن می شود که همیشه به ماموریت، چشم انداز، ارزش ها و هدف رستوران خود وفادار می مانید.

 

وفاداری به برند در همه صنایع مورد علاقه است. برای رستوران‌ها، دستیابی به وفاداری به برند می‌تواند حتی سخت‌تر از حد متوسط ​​باشد، زیرا همه سلیقه‌ها و ترجیحات هر مشتری متفاوت است. هر چقدر هم که در ابتدا دشوار به نظر برسد، مهم است که به طور مداوم بر حفظ سطح بالایی از وفاداری به برند تمرکز کنید. با توجه به اینکه 52 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند رستوران‌هایی را که به آنها وفادارترند به دیگران توصیه می‌کنند، واضح است که مشتریان وفادار کلید گسترش آگاهی از رستوران شما هستند.

داشتن یک برند کاملاً فکر شده، مشتریان را تشویق می‌کند که نسبت به تجربه‌شان در رستوران شما احساس مثبتی داشته باشند، حتی اگر یک شب خدمات به اندازه کافی نبود یا غذای آنها درست پخته نشده بود. این قدرت بازاریابی رستوران عالی است.

به آخرین رستورانی فکر کنید که به آن وفاداری واقعی به برند داشتید. چرا به عقب برگشتی؟ به عنوان مثال، دنیای کافی شاپ ها یکی از شلوغ ترین صنایع موجود است. با این حال، هر چند وقت یکبار، مشتریان قهوه کاملاً خوبی را برای مارک‌های معروفی مانند استارباکس یا دانکین دوناتز از دست می‌دهند، همه اینها به لطف قدرت برندشان است. هر دو زنجیره در ایالات متحده با نام تجاری که تنها با رنگ قابل تشخیص است، حضور زیادی دارند - اما این یک شبه اتفاق نیفتاد. نام تجاری آنها به لطف داستان منحصر به فرد، مأموریت واضح، نام تجاری قابل مشاهده و موقعیت مشخص در بازار رشد کرد.

 

بنابراین، چگونه رستوران‌های دارای برند قوی آن را به دست می‌آورند؟ بیایید به نحوه ساخت یک برند رستوران، قدم به قدم بپردازیم تا بدانیم.

گام برای ساختن برند رستوران

. شعار و  ماموریتی برای رستوران خود تهیه کنید.*

شعار، ماموریت یا ارزش پیشنهادی شما باید پایه و اساس فرهنگ، محصول، محیط، کارمندان و مشتریان شما باشد که رابطه خود را با برند شما بر اساس آن بنا می کنند. باید قطعی باشد و دیدگاه منحصر به فرد رستوران شما را نشان دهد. یک شعار برای رستوران لازم نیست پاراگراف طولانی باشد، حتی یک تا دو جمله برای رساندن نظر شما کافی است.

هنگام تنظیم شعار یا بیانیه خود به مشتریان خود فکر کنید. رستوران شما چگونه آنها را سرو می کند و چرا آنها را سرو می کنید؟ چرا این نوع غذا را به این سبک انتخاب می کنید؟ قول شما به مشتریانتان چیست و چرا باید به آنها اهمیت دهند؟ اهداف شما و اینکه چگونه بر مشتریان شما تأثیر می‌گذارند، معمولاً در بیانیه‌های مأموریت گنجانده می‌شوند.

هنگامی که شروع به تهیه پیش نویس بیانیه رستوران خود کردید، داستان رستوران شما شروع به آشکار شدن برای شما خواهد کرد..

 

 

 

سفر توسعه برند خود را با گذاشتن قلم روی کاغذ و پاسخ به موارد زیر آغاز کنید:

 

شما کی هستید؟

چه کار می کنی؟

چرا این کار را می کنی؟

به چه چیزی امیدوار هستید

چگونه می خواهید آن را به انجام برسانید؟

پاسخ به این سؤالات ساده با تعریف باورها، هدف و ارزش‌هایتان، سنگ بنای برندتان را به شما می‌دهد.

 

. برند خود را در بازار قرار دهید.*

اکنون که «چرا» خود را می‌دانید، وقت آن است که به سراغ «چی» و «کجا» بروید. این به عنوان موقعیت یابی برند (معروف به تفاوت برند شما با رقبا) شناخته می شود و تعیین می کند که رستوران شما در ذهن مشتریان شما کجا قرار می گیرد. با صرف زمان برای موقعیت دقیق خود در بازار، می توانید ارزش خود را بهتر با مشتریان احتمالی در میان بگذارید. برای جایگاه برند خود، باید را تعیین کنید.

 

   * استراتژی قیمت

قیمت - توسعه استراتژی قیمت گذاری منوی رستوران شما یک نقطه پرش مفید برای موقعیت دقیق برند شما در بازار است. علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد تا با دقت بیشتری مشخص کنید که رقیب واقعی شما چه کسی است.

 

 *  محصول   

 به محتویات منو، طراحی منو، تم رستوران شما (در صورت داشتن آن)، و تجربه آشپزی که ارائه خواهید داد بسیار اهمیت دهید.

 

 * تبلیغات  

 چگونه رستوران خود را به منظور جذب مشتری بازاریابی خواهید کرد.

 

 * مکان  

 موقعیت فیزیکی رستوران شما بسیار حائز اهمیت است اگر در محلی پر رفت و آمد و شلوغ هستید باید از رنگ های سردتر  و موسیقی های کلاسیک و آرام بخش استفاده کنید و اگر در جای خلوت تر هستید باید از رنگ های گرم تر و موسیقی پاپ استفاده کنید 

یک ابزار مفید برای تعیین موقعیت و تعریف برندتان، استفاده کنید.

 

شما می توانید با تمرکز بر نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و رقابت رستوران خود به تعیین تناسب برند خود در بازار کمک کنید. برای بینش فراتر از تیم خود نگاه کنید: از مردم اطراف بپرسید که در مورد نقاط قوت مفهوم شما چه فکر می کنند و فکر می کنند رقابت رستوران شما در آن منطقه چه کسانی هستند. مشتریان بالقوه شما یک راه عالی برای تعیین اینکه آیا برند شما موفق خواهد شد یا خیر، زیرا آنها کسانی هستند که در مکان های دیگر به رستوران شما خواهند آمد.

 

. صدای برند خود را پیدا کنید.*

در مرحله بعد، زمان آن فرا رسیده است که به "چگونه" فکر کنید. اینجاست که صدای برند شما وارد عمل می شود. صدای برند شما به نحوه ارتباط شما با مردم اشاره دارد. بنابراین، این بخش مهمی از چیزی است که برند شما را منحصر به فرد می کند. نشان دادن شخصیت برند خود، نحوه صحبت، عمل و تعامل با مشتریان احتمالی، جدید و فعلی.

برای توسعه صدای برند خود، با توصیف برند خود به گونه ای شروع کنید که انگار یک شخص با سه کلمه (یعنی جسور، سرگرم کننده، معتبر) است و سپس هر کدام را تا زمانی که درک خوبی از شخصیت برند داشته باشید، توضیح دهید. به عنوان مثال، چه چیزی رستوران شما را «جسور» می کند؟ آیا این طعم غذای شماست؟ دکور اتاق غذاخوری؟ یا حتی انرژی افرادی که امیدوارید جذبشان کنید؟

وقتی این را فهمیدید، بقیه مشکلی ندارند. وقتی می‌دانید برند شما چه نوع "شخصی" است و شخصیت آنها چگونه است، می‌توانید به راحتی بفهمید که آنها چگونه با بقیه جهان صحبت می‌کنند.

 

. ظاهر و احساس برند خود را توسعه دهید.*

بدون شک، بخش بزرگی از چیزی که برند شما را می سازد، ظاهر آن است. شما برندی می‌خواهید که همه چیزهایی را که قبلاً در این مقاله به آن پرداخته‌ایم منعکس کند و همچنین چیزی برجسته و به یاد ماندنی باشد. به یاد داشته باشید، طراحی رستوران شما اولین چیزی است که چشم مشتریان بالقوه شما را به خود جلب می کند، حتی قبل از اینکه آنها آنچه را که شما برای گفتن دارید بخوانند.

ظاهر برند و زیبایی برند شما چیزی فراتر از لوگو و سربرگ شما را شامل می شود - باید در تابلوها، منوها، حتی دکور روی دیوارها قابل مشاهده باشد. با ایجاد تابلوی خلق و خوی از لوگوها، رنگ ها، طرح های رستوران و سایر عناصر زیبایی شناختی که دوست دارید شروع کنید. سپس، تابلوی خلق و خوی خود را با دستورالعمل های شخصیتی که قبلاً تنظیم کرده اید ترکیب کنید. اگر خودتان ظاهر برند رستوران خود را طراحی می کنید، این به عنوان پایه ای عالی برای ارائه به یک طراح گرافیک یا استفاده از آن به عنوان الهام بخش خواهد بود.

یک منومتناسب با تم وبرند  تجاری برای کسب و کار رستوران خود ایجاد کنید.*

سازگاری منو با برند رستوران شما به همان اندازه مهم است که همیشه غذاهای عالی و ارائه خدمات عذا خوری با کیفیت ارائه می شود. با هر تعاملی که مشتریان شما با کسب و کار شما دارند، می خواهید برند خود را در حالی که در حال ایجاد رابطه با آنها هستید تقویت کرده و بر آن تاکید کنید.

چه به صورت آنلاین (در رسانه های اجتماعی، وب سایت رستوران شما، در پشته فناوری شما، یا تبلیغات پولی) یا آفلاین (مانند منوها، طراحی رومیزی یا یونیفرم ها) ظاهر منو رستوران شما باید ثابت باشد. از آنجایی که نمی توانید کنترل کنید که مشتریان یا مشتریان بالقوه شما چگونه یا کجا با برند شما در تماس هستند، باید اطمینان حاصل کنید که مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، تجربه ای غیرقابل تغییر را ارائه می دهید.

یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ ثبات برند، که به عنوان «برند ماندن» نیز شناخته می‌شود، ایجاد یک نام تجاری نوستالژی  است. برند، که می‌تواند در ذهن مخاطب تداعی کننده چیز خاطره انگیزی باشد در دوران کودکی، مدرسه ، خانواده یا هز موضوع دیگری

 

 

برخی از مواردی که باید در منو برند خود لحاظ کنید عبارتند از:

 

فونت ها و حروفی که در منوی خود، برای لوگوی خود و در تمام طرح های خود استفاده می کنید.

عکس ها و طرح هایی که قابل استفاده در طرح های شما و در تمامی مواد تبلیغاتی رستوران شما می باشد.

 

برندسازی رستوران برای تکامل ساخته شده است.

مهم است که به یاد داشته باشید که نام تجاری شما باید با گذشت زمان تکامل یابد و تغییر کند. برندسازی یک معامله تمام شده نیست، بلکه چیزی است که باید همراه با پایگاه مشتری شما تغییر کند. به برندسازی به عنوان رابطه ای فکر کنید که باید هم با کسب و کار و هم با مشتریان خود تقویت کنید. سپس، همانطور که رابطه مشتریان شما با برند شما تکامل می یابد، می توانید برندسازی خود را همراه با آن توسعه دهید.

 

این ممکن است بی‌معنا به نظر برسد، اما فقط به یاد داشته باشید که هیچ یک از موارد بالا واقعاً مهم نیست، مگر اینکه واقعاً از آن با محصولات و خدمات عالی پشتیبانی کنید. برند شما به اندازه ضعیف ترین مؤلفه قوی است و بر توانایی شما در ایجاد رابطه با مشتریان تأثیر می گذارد.

 

 

نظرات

در حال حاضر نظری برای بلاگ ثبت نشده است.

نظر دهید