9 Tips For Hiring First-Class Restaurant Employees
9 نکته برای استخدام کارمندان درجه یک رستوران
صنعت مهمان نوازی به دلیل جابجایی بالای کارکنان بدنام است. و دشواری استخدام و نگهداری کارگران ساعتی کمکی به این وضعیت نکرده است - 75 درصد از رستوران داران چالش شماره یک کسب و کار خود را به عنوان نیروی کار ذکر می کنند.
رستورانها نه تنها مجبورند روش جدیدی برای ارائه خدمات به مشتریان داشته باشند که از کارکنان و ناهارخوریها محافظت میکند، بلکه کارکنان را در بازار کار فشرده نیز جذب میکنند.
استخدام کارمندان برتر رستوران هرگز اینقدر سخت نبوده است. در حالی که چالش های اقتصادی و عرضه نیروی کار در سال 2023 مسائل موجود در صنعت رستوران را تشدید کرده است، آنها همچنین صاحبان رستوران ها را مجبور به تفکر خلاقانه و کارکنان کردند.
آنها در حال آزمایش کانالهای استخدامی جدید، دور شدن از هیئتهای شغلی سنتی، ایجاد یک فرآیند درخواست نامزد محور، خلاق بودن با استراتژیهای حفظ، تنظیم مزایا، ارائه انعطافپذیری و فرصتهای توسعه، افزایش دستمزدها، و تغییر دیجیتالی در استخدام خود هستند. روند.
در این مقاله، قبل از بررسی 9 روش مختلف که میتوانید تلاشهای استخدام خود را برای جذب کارمندان خوب بهبود بخشید، به چالشهای استخدام کارمندان رستوران نگاهی خواهیم انداخت.
چالش های استخدام کارگران رستوران
گردش مالی بالا
مهماننوازی با برخی از بالاترین نرخهای گردش مالی در بین هر صنعت مواجه است و سالهای اخیر نشان میدهد که این اعداد در حال افزایش هستند. پیش از همهگیری، صنعت رستورانداری نرخ گردش مالی تخمینی 73% داشت که به طور قابلتوجهی بالاتر از میانگین سالانه 10-15% در سایر صنایع بود.
چرا بسیاری از کارمندان از کشتی می پرند؟ دستمزد پایین، حداقل فرصتهای رشد، انتظارات شغلی نامشخص، عدم انعطافپذیری، ساعات غیر اجتماعی، احساس کمارزشبودن، و محیط کاری نامناسب، همگی از دلایل جابجایی کارکنان در مهماننوازی هستند.
انتظارات نادرست نامزدها
انتظارات نامزدها از آنچه که فکر می کنند شغل جدید چگونه خواهد بود، می تواند به شدت متفاوت از آنچه که این نقش در واقع مستلزم آن است، باشد. ناهماهنگی انتظارات نامزدها یکی از بالاترین محرکهای فرسایش زودهنگام کارکنان در صنعت رستورانداری است.
کاندیداهایی که نمیدانند برای چه چیزی ثبتنام میکنند، قبل از ثبت درخواست یا در طول فرآیند، در روز اول به شدت ناامید میشوند، حتی اگر اصلاً حضور یابند.
کاهش نیروی کار جوان
کار در رستوران به طور سنتی یک نقطه ورودی رایج برای اشتغال برای بسیاری از جوانان است، اما با افزایش تعداد مدارک لیسانس برای Gen Z، تعداد افرادی که به دنبال کار در سطح ابتدایی در صنعت رستوران هستند در حال کاهش است.
و با کاهش تعداد جویندگان کار در سطح ورودی Gen Z، این امر به افزایش تعداد موقعیتهای رستوران باز کمک میکند – در حال حاضر بیشتر از جویندگان کار وجود دارد.
مسابقه استخدام محلی
استخدام محلی برای رستوران ها کاملاً حیاتی است زیرا شما کارمندی می خواهید که در نزدیکی رستوران شما زندگی کند. اما یکی از بزرگترین مسائل برای پرسنل رستوران ها در بازار کار فشرده، رقابت با سایر مشاغل محلی برای همان استعدادهای موجود است.
با تعداد بسیار زیادی از نقش های سطح ورودی که دارای شرایط لازم یا مهارت اندک هستند، ممکن است خود را در حال رقابت با سایر کارفرمایان در منطقه برای نامزدهای شغلی مشابه بیابید.
هزینه های استخدام و آموزش
کارکنان درجه یک رستوران رایگان نمیآیند، و وقتی مدام کارمندان را جایگزین کنید، استخدام ارزان نیست. هزینه های ناشی از گردش مالی بالا ممکن است شما را شگفت زده کند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که گردش مالی رستوران ها به طور متوسط 150000 دلار در سال هزینه دارد. چگونه؟
تبلیغ این نقش هزینه دارد، سپس استخدامکنندگان باید هر یک از کارکنان رستوران جدید را غربال، ارزیابی، مصاحبه و حضور یابند و آموزش دهند. و وقتی چندین بار این کار را انجام می دهید، به زودی اضافه می شود.
به علاوه، شما باید هزینه بهره وری از دست رفته را در نظر بگیرید. وقتی کم کار هستید، رستوران به سادگی نمی تواند با ظرفیت کامل کار کند. و حتی زمانی که کارمندان جدیدی را استخدام میکنید و آنها را آموزش میدهید تا به زمین برسند، باز هم باید پای خود را پیدا کنند.
نیازهای استخدام فصلی
رستوران ها اغلب نیازهای کارکنان متفاوتی دارند که فصل به فصل تغییر می کند. به عنوان مثال، آنهایی که در مناطق توریستی پرطرفدار قرار دارند ممکن است در دوره های اوج سال به کارکنان اضافی نیاز داشته باشند.
برای در نظر گرفتن این چالش - در طول تابستان برای استخدام مهماننواز، تخمینهای تقریبی نشان میدهد که بیش از 500000 شغل اضافی در رستوران در ایالات متحده برای پاسخگویی به تقاضا اضافه شده است.
و هنگامی که در بازار کار فشرده فعالیت می کنید و نمی توانید تقاضای خارج از پیک را برآورده کنید، برآوردن نیازهای استخدام فصلی واقعاً بسیار چالش برانگیز می شود.
عدم تجربه جذب نیرو
آخرین چالش برای استخدام کارمندان رستوران درجه یک این است که مدیران رستوران از نظر شغلی استخدام کننده نیستند، و با این حال اغلب وظیفه استخدام کارمندان برای رستوران خود را بر عهده دارند.
فقدان تجربه استخدام نه تنها منجر به ناهماهنگی در کیفیت استخدام می شود، بلکه زمانی که مدیران به صورت دستی و با استفاده از فرآیندهای قدیمی و پرزحمت استخدام می کنند، حجم استخدام را حتی سخت تر می کند.
نه تنها از آنها انتظار می رود که رستوران خود را اداره کنند، بلکه آنها به صورت دستی کاندیداها را بررسی می کنند و در زمان خالی کمی که دارند، مصاحبه ها را برنامه ریزی می کنند. و در نتیجه، آنها تصمیمات استخدام منصفانه مبتنی بر داده را نمی گیرند.
1. برای استخدام رستوران پشتیبانی پیدا کنید
مدیران اغلب مسئول استخدام برای تاسیس/شعبه خود هستند. با این حال، آنها استخدامکنندگان حرفهای نیستند و وظایف دیگری را در هر زمان باید مدیریت کنند، از برنامهریزی هفتگی گرفته تا برخورد با مشتریان ناامید و همه چیز در این بین.
مدیران رستوران باید به دنبال پشتیبانی جذب شوند، خواه از دفتر مرکزی شرکت، سایر کارمندان یا منابع آنلاین. مدیران رستوران با یادگیری بهترین شیوه ها برای غربالگری، مصاحبه، نوشتن شرح شغل، مدیریت انتظارات، انتخاب نامزدها و سایر زمینه های استخدام، می توانند روند استخدام را به طور کلی بهبود بخشند. زمانی که نوبت به استخدام موثر می رسد، کمی دانش بسیار مفید است.
2. تعیین کنید که کدام نقش ها را باید پر کنید
قبل از اینکه بتوانید یک تیم رستورانی با عملکرد خوب بسازید، باید تعیین کنید که کدام نقش ها باید پر شوند.
شرکت شما به احتمال زیاد به یک مدیر، مدیران شیفت، کارکنان پشتی خانه از جمله آشپزهای خط، سرورها، کارکنان آشپزخانه و ماشین ظرفشویی نیاز دارد. با این حال، بسته به نوع و اندازه رستوران خود، ممکن است لازم باشد به دنبال بارمن، میزبان و افراد اتوبوس نیز باشید.
اینها نقش های معمولی در صنعت رستوران هستند که بسته به نوع و اندازه رستوران ممکن است در تاسیس خود به آنها نیاز داشته باشید.
علاوه بر نقشهایی که باید پر کنید، باید تعیین کنید که به چه تعداد از هر کدام نیاز دارید. برای مثال، احتمالاً به سرورهای بیشتری نسبت به تغییر مدیران یا ماشینهای ظرفشویی نیاز دارید.
3. تجزیه و تحلیل وظایف شغلی را انجام دهید
به جای کپی و تکرار مشخصات شغلی از آخرین X بارهایی که برای نقش استخدام کرده اید، زمان بگذارید تا در واقع مشخص کنید که چه شکاف هایی در مهارت دارید. سپس شرح شغل دقیق تری بنویسید تا بتوانید انتظارات نامزد را از همان ابتدا مدیریت کنید و شیوه های استخدام منصفانه را حفظ کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار، انجام تجزیه و تحلیل وظایف شغلی است.
با انجام تجزیه و تحلیل وظایف شغلی، نه تنها از دستورالعملهای قانونی حرفهای پیروی میکنید، بلکه درک بسیار بهتری از نیازهای استخدامی خود دریافت میکنید، به طوری که میتوانید در تلاشهای خود برای استخدام هوشمندتر باشید. تجزیه و تحلیل وظایف شغلی، مسئولیت های کلی نقش را قبل از بررسی هر یک تا سطحی بسیار دقیق تر تعیین می کند.
انجام این کار با انعکاس دقیق ماهیت دقیق نقش، پیشرفت استخدام شما را بهبود می بخشد و بنابراین نامزدهای واجد شرایطی را جذب می کند که مناسب شغل هستند. همچنین با استخدام نامزدهایی که میدانند از آنها چه انتظاری میرود، تا کوچکترین کار، به کاهش جابجایی کارکنان کمک میکند.
4. مجموعه مهارت های مشترک بهترین کارمندان خود را تعیین کنید
مهمان نوازی به معنای ارائه تجربه نهایی به مشتریان است، بنابراین مهم است که کارکنان شما به طور طبیعی با نیازهای مشتری هماهنگ باشند و تمایل داشته باشند که از برآورده شدن آنها اطمینان حاصل کنند.
اما یکی از بزرگترین چالش های استخدام بسیاری از QSR ها کیفیت استخدام است. در صنعت رستورانداری، استخدامهای باکیفیت پایین باعث افزایش نرخ فرسایش بالا میشود و تقریباً هر QSR سالانه 100٪ از کارکنان خود را از دست میدهد.
برای کمک به کاهش فرسودگی کارکنان و بهبود کیفیت استخدامهای خود، روشهای انتخاب نامزد را که عملکرد در حین کار را پیشبینی میکنند، اجرا کنید.
3. تجزیه و تحلیل وظایف شغلی را انجام دهید
به جای کپی و تکرار مشخصات شغلی از آخرین X بارهایی که برای نقش استخدام کرده اید، زمان بگذارید تا در واقع مشخص کنید که چه شکاف هایی در مهارت دارید. سپس شرح شغل دقیق تری بنویسید تا بتوانید انتظارات نامزد را از همان ابتدا مدیریت کنید و شیوه های استخدام منصفانه را حفظ کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار، انجام تجزیه و تحلیل وظایف شغلی است.
با انجام تجزیه و تحلیل وظایف شغلی، نه تنها از دستورالعملهای قانونی حرفهای پیروی میکنید، بلکه درک بسیار بهتری از نیازهای استخدامی خود دریافت میکنید، به طوری که میتوانید در تلاشهای خود برای استخدام هوشمندتر باشید. تجزیه و تحلیل وظایف شغلی، مسئولیت های کلی نقش را قبل از بررسی هر یک تا سطحی بسیار دقیق تر تعیین می کند.
انجام این کار با انعکاس دقیق ماهیت دقیق نقش، پیشرفت استخدام شما را بهبود می بخشد و بنابراین نامزدهای واجد شرایطی را جذب می کند که مناسب شغل هستند. همچنین با استخدام نامزدهایی که میدانند از آنها چه انتظاری میرود، تا کوچکترین کار، به کاهش جابجایی کارکنان کمک میکند.
4. مجموعه مهارت های مشترک بهترین کارمندان خود را تعیین کنید
مهمان نوازی به معنای ارائه تجربه نهایی به مشتریان است، بنابراین مهم است که کارکنان شما به طور طبیعی با نیازهای مشتری هماهنگ باشند و تمایل داشته باشند که از برآورده شدن آنها اطمینان حاصل کنند.
اما یکی از بزرگترین چالش های استخدام بسیاری از QSR ها کیفیت استخدام است. در صنعت رستورانداری، استخدامهای باکیفیت پایین باعث افزایش نرخ فرسایش بالا میشود و تقریباً هر QSR سالانه 100٪ از کارکنان خود را از دست میدهد.
برای کمک به کاهش فرسودگی کارکنان و بهبود کیفیت استخدامهای خود، روشهای انتخاب نامزد را که عملکرد در حین کار را پیشبینی میکنند، اجرا کنید.
5. کانال های جدید استخدام را امتحان کنید
قبل از اینکه از خودمان سبقت بگیریم، فراموش نکنیم که فرآیند استخدام با منابع نامزدهای باکیفیت شروع می شود. و این می تواند بسیار ساده تر از انجام آن باشد، به خصوص زمانی که با سایر مؤسسات محلی برای همان استعداد محدود رقابت می کنید.
در حالی که برخی از کاندیداها ممکن است به تنهایی وارد کار شوند، شما نمی توانید برای یافتن کارجوی مناسب تنها به درج آگهی شغلی در خانه تکیه کنید.
در بازار کنونی امروز، برای اینکه شبکه خود را تا حد امکان گسترده کنید، باید خارج از چارچوب فکر کنید. فراتر از همان استراتژی خسته ای که سال به سال استفاده می کنید فکر کنید. پول انداختن برای استخدام منابعی که نتوانستند کارمندان رستوران درجه یک شما را پیش از همه گیری به ارمغان بیاورند، قطعاً اکنون کارساز نیست.
در بحبوحه کمبود نیروی کار، از رستوران های زنجیره ای Denny که کامیون آشپزخانه 53 فوتی خود را برای یک ماموریت استخدام در سراسر کشور استفاده کرد، رهبری خود را بر عهده بگیرید. یا Chipotle Mexican Grill که میزبان یک نمایشگاه حرفه ای مجازی در پلتفرم اجتماعی Discord بود. یا Taco Bell که اخیراً چهارمین جشن استخدام سالانه خود را برگزار کرده است، در حالی که به اقدامات فاصلهگذاری اجتماعی با تبدیل 2000 پارکینگ از شرکتهای شرکتکننده و مکانهای تحت مدیریت حق رای به نمایشگاههای شغلی پایبند بوده است.
اگر ترجیح می دهید جستجوی خود را آنلاین نگه دارید، بررسی کنید:
غیرقانونی - اختصاص داده شده به مشاغل مرتبط با غذا و نوشیدنی. آنها لیست های شما را برای مخاطبان خود و همچنین از طریق شرکای خود از جمله Indeed، Glassdoor و ZipRecuiters تبلیغ می کنند.
Culinary Agents – یک سایت شبکه ای که از متخصصان فعلی و مشتاق در صنعت غذا، نوشیدنی و مهمان نوازی پذیرایی می کند.
صنعت - یک جامعه آنلاین که متخصصان مهمان نوازی و خرده فروشی را گرد هم می آورد.
آیا به دنبال مدیر شیفت هستید؟ چرا از درون تبلیغ نمی کنید و با تجربه ترین سرور خود را برای این نقش در نظر نمی گیرید؟ فعال کردن تحرک داخلی و ارتقای کارکنان از درون سازمان شما یک راه عالی برای پر کردن نقش های باز و ایجاد انگیزه در کارکنان شما در این فرآیند است.
اگر آنها درک کنند که شما فرصت های رشد و چشم انداز شغلی بلندمدت را فراهم می کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که کارمندان برای مدت طولانی تری در رستوران شما کار کنند.
6. سرعت بخشیدن به روند انتخاب نامزدها
در هر بازاری، واداشتن کاندیداها از طریق یک پروسه طولانی درخواست و سپس وادار کردن آنها در انتظار پاسخ، هرگز کار خوبی نیست. در یک بازار کار فشرده با این رویکرد، شما حتی در رقابت نیستید. سرعت بخشیدن به فرآیند انتخاب نامزد به معنای واقعی کلمه می تواند تفاوت بین استخدام کارمندان رستوران درجه یک و استخدام هرکسی که باقی مانده باشد، اگر اصلاً کسی وجود داشته باشد.
بدانید که اکثر کارمندان QSR در نقش های ابتدایی کار می کنند و نامزدهایی که به دنبال یک نقش سطح ابتدایی هستند معمولاً فقط دو چیز را می خواهند: امنیت شغلی و فرآیند درخواست سریع.
7. یک پیش نمایش کار واقع بینانه ارائه دهید
کاندیداهای شما ممکن است فکر کنند که همه انتظارات شما را برای این نقش درک میکنند، اما در بسیاری از موارد، انتظارات نادرست است که میتواند منجر به استخدام جدید شما شود، گاهی حتی قبل از شروع.
با ارائه یک پیشنمایش شغلی واقعی به نامزدها، میتوانید مطمئن شوید که هر متقاضی قبل از شروع کار، کاملاً از آنچه مستلزم آن شغل است آگاه است، امیدواریم از فرسایش زودهنگام و جابجایی کارمندان جلوگیری شود.
8. ارائه آموزش
اگر میخواهید کارمندان رستورانتان روی شما سرمایهگذاری کنند، باید به آنها نشان دهید که مایلید روی آنها سرمایهگذاری کنید و بخش بزرگی از آن اختصاص زمان و منابع برای آموزش کافی و استخدام نیروهای جدید است. کارکنانی که به خوبی آموزش دیده اند بیشتر انتظارات شما را برآورده می کنند، بنابراین این یک برد-برد واقعی است، با این حال بسیاری از رستوران ها در ارائه آموزش کامل شکست می خورند، و سپس تعجب می کنند که چرا نرخ فرسایش زودهنگام آنها تا این حد بالا است.
اگر افراد تازه کار را آموزش نمیدهید و به آنها نشان نمیدهید که چگونه کار را به خوبی انجام دهند و آنها را برای موفقیت آماده نمیکنید، وقتی زودتر از موعد آنها را ترک میکنند تعجب نکنید و به سراغ رقیبی بروید که مایل است زمان و منابعی را برای آموزش آنها اختصاص دهد.
اگر استخدام جدید احساس نکند که می تواند کار را به خوبی انجام دهد، به سرعت ناامید و تضعیف می شود. بخشی از آموزش باید شامل اجتماعی شدن نیز باشد تا کارمند جدید شروع به شناسایی با سازمان شما کند و احساس کند که به آن تعلق دارد.
9. استخدام فصلی را زودتر شروع کنید
هنگامی که به دنبال استخدام هستید، در صورت امکان، فرآیند را از قبل شروع کنید و به خود فرصت دهید تا نامزدهای مناسب را برای پر کردن نقش های باز پیدا کنید. این امر به ویژه زمانی که نیاز به استخدام برای تعطیلات دارید بسیار مهم است. با شروع استخدام در رستوران، برای جذب متقاضیان با کیفیت بالا به اندازه کافی برای نقش های فصلی خود، ممکن است نیاز باشد که انگیزه های مختلفی را امتحان کنید:
برای حفظ کارمندان موجود، یک برنامه حفظ کارمندان را تنظیم کنید
فرصت های شغلی فصلی را خیلی قبل از نیاز به استخدام اعلام کنید
دستمزدها را هم برای کارمندان فعلی و هم برای افراد جدید افزایش دهید
برای استخدام های کوتاه مدت پاداش های جذابی ارائه دهید - پولی، پیشرفت شغلی، تحصیلات، حتی مزایای سلامتی
برای اطمینان از سریع و کارآمد بودن استخدام با حجم بالا، فرآیند استخدام رستوران خود را تغییر دیجیتالی کنید
نظرات
در حال حاضر نظری برای بلاگ ثبت نشده است.
نظر دهید