10 Essential Tips for Choosing a Unique Restaurant Theme
10 نکته ضروری برای انتخاب یک تم رستوران منحصر به فرد.
یکی از بهترین راهها برای متمایز شدن، انتخاب تم رستوران است.
با این حال، بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک نمی دانند که چگونه چنین موضوعی را انتخاب کنند یا حتی چرا حرکت خوبی برای کسب و کار آنها خواهد بود.
آیا نمی دانید که چگونه یک تم رستوران را انتخاب کنید و چرا این موضوع باعث افزایش درآمد شما می شود؟
ما در این مقاله تمام آن چیزی را که درمورد تم رستوران به آن نیاز دارید به شما میگوییم با ما همراه باشید
تم رستوران چیست؟
ما یک راهنمای جامع برای کمک به انتخاب موضوع برای رستوران خود آماده کرده ایم. با این حال، ابتدا باید دقیقاً تعریف کنیم که موضوع رستوران چیست.
تفاوت بین برخی تم ها کمی واضح تر است. هیچ کس یک رستوران ناهار خوری خوب را با یک کامیون غذا اشتباه نمی گیرد!
درست است که بیشتر موفقیت برند شما به کیفیت غذای شما برمی گردد. اما انتخاب تم مناسب راز این است که مشتریان در وهله اول طعم غذای شما را میل کنند
اکنون که درباره چیستی تم رستوران بیشتر می دانید، در اینجا راهنمای ما برای انتخاب بهترین تم برای رستوران و مشتریان شما است.
1. در گذشته زندگی نکنید
بسیاری از کارآفرینانی که رستوران باز می کنند، ایده خود را برای سالیان متمادی داشته اند. با این حال، مهم است که لزوماً در گذشته زندگی نکنید!
جمعیت شناسی محلی و روندهای ملی در طول زمان تغییر می کند. با زندگی در گذشته، ممکن است به طور تصادفی مخاطبانی را که دیگر آنجا نیستند، سرو کنید. و شما همیشه می توانید بهترین عناصر را از آن خاطرات شاد (مانند نورپردازی که مکان را مانند یک مکان دنج به نظر می رسد) به ارمغان بیاورید
به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از افتتاح رستوران خود در مورد چیزهای مختلف تحقیق کنید. و تحقیقات شما با رقابت شروع می شود
2. در مورد رقابت تحقیق کنید
ما با شما صادق خواهیم بود: احتمالاً یک رستوران موجود بسیار شبیه به رستوران رویایی شما وجود دارد. برای موفقیت و برجسته شدن، باید هر آنچه را که می توانید در مورد رقابت یاد بگیرید
با سوالات اساسی شروع کنید. در منوی آنها چیست؟ قیمت هاشون چطوره؟
سپس می توانید به سوالات پیچیده تر بروید. چقدر موفق هستند؟ مخاطبان اصلی آنها چیست؟
بدیهی است که وقتی رستوران شخصی خود را باز می کنید، این اطلاعات می تواند بسیار ارزشمند باشد. با این حال، آخرین چیزی که مردم محلی می خواهند یک رستوران "کپی گربه" است.
به همین دلیل است که باید کاری انجام دهید تا خود را از رقبا متمایز کنید. این می تواند به سادگی تغییر تم باشد. همانطور که قبلاً گفتیم، چیپوتل با این پرسش که "اگر ما به جای فست فود ، فست فود میکردیم، چه میشد، یک امپراتوری ساخت؟"
3. مکان، مکان، مکان
گاهی اوقات، موضوع شما توسط عواملی تعیین می شود که به راحتی نمی توانید آنها را تغییر دهید. واضح ترین آنها مکان شماست.
ممکن است رویای یک رستوران بزرگ و چند سطحی با غذاخوری عالی را در سر داشته باشید. اما اگر فقط یک ویترین گوشه کوچک دارید، بهتر است یک غذاخوری یا یک بوفه دنج ایجاد کنید ( شمع ها را برای محیط فراموش نکنید ).
4. صحبت های پول.
اندازه بودجه شما چیزهای دیگری را نیز تعیین می کند. این شامل پرسنل، دکوراسیون و بازاریابی است که میتوانید فوراً بپردازید.
شما می خواهید بیشتر از چیزی که می توانید بجوید (به اصطلاح) از گاز گرفتن خودداری کنید. سعی نکنید یک رستوران شلوغ باز کنید اگر فقط می توانید هزینه پرسنل یک فست فود 12 ساعته را تامین کنید.
این در مورد دکوراسیون داخلی نیز صدق می کند . درست است که جمعیت شناسی مانند هزاره ها به تجربیات منحصر به فرد نسبت به سایر عوامل اهمیت می دهند. به جای افراط در تزئینات گران قیمت، روی عناصری مانند شمع و چراغ چای تمرکز کنید.
5. تحقیقات جمعیت شناختی
وقتی صحبت از جمعیت شناسی رستوران می شود، دو نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اولین چیز مخاطب مورد نظر شما است و دوم جمعیت محلی شما..
6. حول غذای خود بسازید
به احتمال زیاد شما انواع غذاهایی را که می خواهید به مشتریان ارائه دهید، تصور کرده باشید. و اگر ایده واقعا خوبی دارید، غذا ممکن است موضوع دقیق رستوران شما را تعیین کند.
اگر غذای خاص شما مفصلتر باشد، ممکن است به یک تم غذاخوری سریع یا حتی عالی نیاز داشته باشد. در نهایت، به "آبکاری و آماده سازی" می رسد. به همین دلیل است که شمع و روشنایی بسیار مهم است: به غذای شما کمک می کند تا به همان اندازه که طعم آن خوب باشد!
7. آن را مخلوط کنید
قبلاً در مورد اهمیت برجسته شدن از رقابت صحبت کردیم. یکی از بهترین راهها برای انجام این کار، یافتن یک راه جدید و هیجانانگیز برای مخلوط کردن همه چیز است.
این احتمال وجود دارد که منطقه محلی شما رستوران های مکزیکی زیادی داشته باشد. اما آنها ممکن است هیچ رستوران "TexMex" نداشته باشند، که به شما این فرصت را می دهد که به یک طاقچه متفاوت رسیدگی کنید.
به همین دلیل است که اکنون تعداد زیادی رستوران تلفیقی را می بینید . هر کارآفرینی برای یافتن ترکیب غذایی بعدی که بتواند آنها را روی نقشه قرار دهد مسابقه می دهد.
البته این بدان معناست که بین رستوران های فیوژن رقابت زیادی وجود دارد. اگر قصد دارید آن را با رستوران خودتان «مخلوط کنید»، حتما کاری را انجام دهید که مشتریان محلی شما قبلاً در آن منطقه ندارند.
8. پیدا کردن "نقطه شیرین"
ما در مورد اهمیت مطالعه رقابت شما بحث کردیم. وقتی نوبت به متمایز شدن از آنها با موضوع خود می رسد، مهم است که "نقطه شیرین" را پیدا کنید.
اگر بیش از حد از کارهای رقیب خود کپی کنید، بعید به نظر می رسد که موفق شوید زیرا رستوران شما شبیه یک تصویر آینه تنبل به نظر می رسد. با این حال، اگر از مواردی که آنها را موفق می کند، خیلی کم کپی کنید، در جذب مخاطبان مورد نظر خود شکست خواهید خورد.
همانطور که اشاره کردیم، یک موضوع هوشمندانه می تواند تا حد زیادی به سمت برجسته شدن پیش برود. به عنوان مثال، میتوانید رستوران خود را به سبکی خانوادگی تبدیل کنید که در آن اقلام ویژه درست پشت میز برای مشتریان آماده میشوند. برای اینکه واقعاً آن را به سطح بعدی برسانید، از شمع استفاده کنید تا به غذایتان نوری «آماده اینستاگرام» بدهید.
9. روندهای ملی را کاوش کنید
ما بیشتر بر تحقیقات محلی تمرکز کرده ایم. با این حال، بررسی روندهای ملی غذا که ممکن است بر تجارت شما تأثیر بگذارد نیز مهم است
اگر می خواهید رقابت مستقیم را حذف کنید، بهترین راه این است که رستورانی را بر خلاف هر چیزی در آن منطقه باز کنید. تحقیقات ملی به شما کمک می کند کشف کنید که چه چیزی ممکن است در شهرها و ایالت های دیگر رواج داشته باشد.
فراموش نکنید که تحقیقات ملی و محلی شما دو روی یک سکه هستند. فقط به این دلیل که چیزی در شهری با جمعیتی کاملاً متفاوت رو به رشد است، به این معنی نیست که در منطقه شما موفق خواهد بود
با این حال، نکته همچنان باقی است: اگر هر از گاهی به تصویر بزرگتر نگاه نکنید، هرگز نمیتوانید واقعاً در موضوع خود نوآوری کنید
10. منطقه آسایش
ما یک توصیه دیگر در مورد انتخاب موضوع داریم. و توصیه خوب و ساده است: بدانید که با چه چیزی راحت هستید.
تحقیقات شما ممکن است نشان دهد که غذاهای چینی در منطقه شما بسیار محبوب است. اما اگر چیزی در مورد غذاهای چینی نمی دانید، ممکن است تم "کامیون غذای چینی" شما از همان ابتدا محکوم به فنا باشد.
در پایان، هیچ اشکالی ندارد که بدانید در چه چیزی مهارت دارید و با آن آشنا هستید. کاملاً امکان پذیر است که فرمول قدیمی را تغییر دهید (مثل تبدیل یک غذاخوری غواصی به یک کافه عاشقانه و با شمع) و بدون نیاز به تسلط بر نوع کاملاً جدیدی از غذا، کاری جدید انجام دهید
کارشناسان آرکو تجهیز با بیش از ده سال سابقه درخشان در زمینه تولید تجهیزات ، راه اندازی رستوران در تمام مراحل در کنار شماست برای حرفه ای شدن با ما تماس بگیرید
نظرات
در حال حاضر نظری برای بلاگ ثبت نشده است.
نظر دهید