• تاریخ : 1402/10/03
  • توسط : ادمین

Choosing a Restaurant Concept

کانسپت رستوران

 

مفهوم کانسپت رستوران یک تصمیم بسیار مهم برای رستوران شما است که پایه و اساس موفقیت تاسیس شما را تعیین می کند. این شامل انتخاب تم، فضا و سبک رستوران شما است که در نهایت تجربه غذاخوری رستوران شما را به مشتریان خود شکل می دهد. در زیر، برخی از مهم ترین بخش های ایجاد یک مفهوم رستوران و اطمینان از موفقیت آن را پوشش می دهیم.

مفهوم کانسپت رستوران چیست؟

مفهوم کانسپت رستوران ایده یا موضوع کلی درباره رستوران شما است و در واقع هویت  رستوران را تعریف می کند. کانسپت رستوران شامل طراحی منو، سبک خدمات، دکوراسیون سالن ناهارخوری و - البته - سبک غذا است. بسیاری از رستوران ها بر اساس تجربیات یا علایق شخصی سرآشپز طراحی شده اند. میراث، مواد اولیه محلی، سنت‌ها یا خانواده همه منابع الهام‌بخش مفاهیم رستوران هستند. مفاهیم را می توان با تجربه سفر سرآشپز، آموزش یا علاقه به حوزه خاصی از هنر، علم یا فرهنگ نیز تعریف کرد.

 

چرا کانسپت رستوران مهم است؟

کانسپت رستوران، پایه ای است که یک مؤسسه موفق بر روی آن بنا می شود. این هویت و شخصیت منحصر به فرد است که یک رستوران را از رقبای خود متمایز می کند. داشتن یک کانسپت کاملاً تعریف شده برای هدف قرار دادن مخاطب مناسب و ایجاد یک برند قوی و قابل تشخیص بسیار مهم است. از نظر خدمات رستوران، مفهوم رستوران با کیفیت می تواند کارکنان را درگیر کند، گردش مالی را کاهش دهد و نتایج ثابتی را تضمین کند.

عناصر کانسپت رستوران

فضای داخلی یک رستوران

یک کانسپت رستوران خوب مجموعه ای از عناصر را با یک حالت یا لحن منسجم پوشش می دهد. از نام مؤسسه گرفته تا حتی رنگ رنگ روی دیوارها، هر جزئیات به مفهوم کلی کمک می کند.

 

نام رستوران

نام رستوران شما باید به مشتریان ایده خوبی از نوع غذایی که سرو می کنید ارائه دهد. باید به یاد ماندنی، ترجیحا ساده و مهمتر از همه معتبر باشد. روش‌های مختلفی برای انتخاب نام رستوران وجود دارد، اما مالکان اغلب از موقعیت مکانی خود، یک غذای خاص یا حتی یکی از اعضای خانواده که الهام‌بخش آن‌ها است، الهام می‌گیرند.

 

نوشتن منو

توصیفات منو می تواند به اندازه فهرست کردن مواد موجود در غذا و روش های پخت آنها تحت اللفظی باشد یا به اندازه توصیف مختصری از یک تجربه، تصویر بصری یا نظریه انتزاعی شاعرانه باشد. رویکرد شما باید در زمینه غذا و موضوع کلی شما منطقی باشد.

 

.

 

سبک های خدمات

در حالی که سبک های خدمات ممکن است نامرتبط به نظر برسند، نوع خدماتی که ارائه می دهید مستقیماً با کانسپت رستوران شما مرتبط است به این معنا که بر تجربه غذاخوری تأثیر می گذارد. در اینجا لیستی از انواع خدماتی وجود دارد که می توانند برکانسپت شما تأثیر بگذارند را مرور می کنیم :

 

مقیاس و اندازه سالن غذاخوری

تم رنگی و طراحی سالن غذاخوری

چیدمان سالن غذاخوری

پوشش پرسنل

طراحی منو غذا

پخش موسیقی

نحوه خدمت رسانی پرسنل

شبکه های اجتماعی رستوران

 

دکور و محیط رستوران

رنگ دیوار، نورپردازی، مبلمان، چیدمان میز، موسیقی و دکور همگی نقش مهمی در تاثیر کلی رستوران شما دارند. بنابراین، حتی اگر غذای شما باید تمرکز اصلی تلاش شما باشد، مهم است که در مراحل اولیه برنامه ریزی در مورد دکوراسیون تصمیمات اساسی بگیرید. آیا می خواهید یک فضای سرگرم کننده و غیررسمی برای روزهای بازی داشته باشید یا یک مکان رمانتیک در نظر گرفتن نیازهای مشتریان شما می تواند به عنوان یک مرجع مفید برای تصمیم گیری دکور و تم نیز عمل کند.

 

کلام آخر

کانسپت رستوران هویت اصلی رستوران شما می باشد

شما به عنوان صاحب کسب و کار باید برای کانسپت رستوران خود زمان و هزینه کافی به خرج دهید زیرا هویت اصلی رستوران شما را کانسپت آن مشخص می کند 

نظرات

در حال حاضر نظری برای بلاگ ثبت نشده است.

نظر دهید